26 Ağustos 2011 Cuma

Gökten 2 Elma Düştü

Az önce Steve Jobs'a hayran olduğuma karar verdim. Görevinden istifası nedeniyle, bir gazetede hayatıyla ilgili kısa bir yazı okudum. Ve yazının ardından da, kendisinin biyografisini okumaya karar verdim. Acaba yazılmış bir biyografisi sözkonusu mu? Hemen araştıracağımmm.

Daha önce de Jobs'un giyim tarzıyla ilgili bir yazı okumuştum. Sürekli kot, eski bir balıkçı kazak ve spor ayakkabı giymesi ilgi çekici bulunuyordu moda dünyası tarafından. Başka biri, mesela ben o kadar büyük bir servete sahip olsam herhalde çılgınca alışveriş yapardım. Acaba yukarıda birileri tarafından kimin, ne kadar para sahibi olabileceği bazı kriterlere göre mi belirleniyor? Mesela, beni belli bir süre izleyip, "Yok buna para vermeyelim! Baksanıza, parası olmadığı, hatta para kazanmadığı halde neler neler almayı hayal ediyor, hatta bir kısmını da allem edip kallem edip alıyor!" mu diyorlar. Ve sonra da gözleri Jobs'a mı takılıyor? "Ne mütevazi adam. Aklı fikri icatlarda, projelerde. Ne giydiği hiç önemli değil. Parayı dini, imanı yapmıyor. Bu adam servet sahibi olmayı hak ediyor." mu diyorlar onun içinde.



Eğer karar yukarıdaki diyaloglar paralelinde veriliyorsa, şu anki durumum şaşırtıcı değil tabi. Ama olsun, Jobs'a hayranım ve tabi bir de umarım sağlığına kavuşur en kısa zamanda. Aslında Jobs'un yerine gelen adam da ilginç; Tim Cook. Kendileri dünyanın en güçlü gayi olarak biliniyormuş. Onun da biyografisini okumak istiyorum şu an! Ya da Jobs ve Cook, eğer varsa günlüklerini bana yollayabilirler mi acaba? Ne harika olurdu günlüklerini okumak!

Acaba iş yaşamında, birşeyler üreterek bu kadar başarılı olmak nasıl bir histir? Jobs, buralara gelse de bizlere anlatsa...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder