25 Ağustos 2011 Perşembe

Muffin Aşkına

Son günlerde kek, kurabiye, poğaça, börek yapabilen bir kadın olmaya karar verdim. 34 yıllık ömrümde sanırım 2 kere poğaça, 3 kere börek ve 1 kere de kek yapmışlığım var. Annem nasıl yapılacağını anlatıyor (ki kendisinin de bu konularda pek becerikli olduğu söylenemez.) ben bir kere yapıyorum tarife bakarak fakat sonra ya üşeniyorum, ya şimdi boş yere niye kalori alayım diyorum ya da tarifin uygulama kısmını tümden zihnimden silmiş oluyorum. Bir de mutfakta yapılan aktiviteler çok uzun sürüyormuş gibi geliyor bana. "Beş dakikada bir kek yaptım," diyenleri de bu noktada hiç mi hiç anlamıyorum. Ancak son dönemde baktım böyle devam edemez hayat, annemin poğaçası, keki, muffini bir yere kadar, ben de mutfakta az da olsa başarılı biri olmalıyım, yaşamın devamın açısından...

Beni bu konuda motive eden ise Esse'de gördüğüm muffin kalıpları oldu. Allah'ım hepsi şeker gibi rengarenkti ve fiyatları da çok uygundu. Garmin'in şaşkın bakışları altında 12 adet muffin kalıbı satın aldım. "Anneye mi aldın bunları?" diye sordu Garmin. "Yok yahu muffin yapacağım," dediğimde ise epey bir süre donuk donuk yüzüme baktı, anlam veremedi muffin yapacak olmama. Neyse ertesi sabah, Garmin mutfağa girdiğinde ben yumurta, zeytinyağı ve yoğurdu çırpmakla meşguldüm. Garmin, "Hayrola?" diyerek güne başladı. Ona sakin bir şekilde, niyetimin sadece peynirli muffin yapmak olduğunu, ruh ve beden sağlığımın yerinde olduğunu anlattım. İkna oldu:) 15-20 dakikada muffin hazırlıkları bitti ve o şahane kalıplarda şahane muffinler yapmayı başardım. Annem ve Garmin de beğendi. Unutmamak için dün bir deneme daha yaptım ve yine başarıya ulaştım. Gelecek hafta da çikolatalı muffin yapmayı deneyeceğimmm.



Aslında börek, çörekten ziyade adam gibi yemek yapmayı öğrenmeliyim ya da pratiğimi geliştirmeliyim diyelim. Çünkü yemek konusunda teorim harika aslında, ne nasıl yapılır biliyorum ama mesela soğanları doğramaya başladığımda içime afakanlar basmaya başlıyor. Bir de ne bileyim zor pişen et, kılçıklı yeşil fasulye, bir türlü yumuşamayan nohut gibi dış faktörler devreye girerse, sinirlerim iyice zıplıyor. Ama yemek yaparken sabırlı ve kararlı olmayı öğrenmeliyim. Hem iyi pilav yapabiliyorum! Bir iddiaya göre, iyi pilav yapan tüm yemekleri iyi yaparmış. Gerçi ben bu iddiaya pek inanamıyorum çünkü pilav yapmak çok az aşamadan oluşuyor ve çok kolay. Neyse her halükarda yemek yapma becerilerimi geliştireceğim ve insanlar hakkımda "Aaaa B. bir muffin yapar, parmaklarınızı yersiniz," diyecekler. Bu sefer kararlıyım!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder