14 Haziran 2011 Salı

Mışıl Mışıl...

Son dönemde uykuma bir haller oldu. Saat kaçta yatarsam yatayım sabah 5 civarı, sanki saatlerdir uyuyormuşcasına uyanıyorum. Normal şartlarda, istesem de kalkamayacağım bir saat, hani ancak saat kurarak filan belki...

İşe gittiğim, okula gittiğim dönemlerde ne kadar iyi olurdu halbuki geceyarısı yatıp sabah 5'te kalkmak. Şimdi ise hiç gerek yok sabahın köründe kalkmama hatta şöyle öğlene kadar uyusam şahane olur ama yok uyku kaçtı gitti elimden. Gerçi hiçbir zaman öğlene kadar uyumuşluğum yoktur ama en azından 9'a kadar uyusam iyi olur.



Tabi sabah 5'te kalkınca öğleden sonra üzerime bir fenalaşma hali geliyor fakat o zaman da uyumam pek mümkün olmuyor; ya telefon çalıyor, ya annem uyuduğumu fark etmeyip sesleniyor, ya da gündüz hayatından illa bir ses geliyor ve ben uyuyup uyandıkça iyice aptallaşıyorum.

Zaman zaman acaba sabah 5'te kalkıp yapmam gereken fakat benim henüz fark edemediğim birşey mi var diye düşünüyorum? Mesela sabah herkes mışıl mışıl uyurken sadece köpekler havlar kuşlar öterken, roman yazmam isteniyor olabilir mi? Gerçi şu sıralar o kadar vaktim var ki, istesem -ahhh o azim, o ilham bir gelse- tüm gün roman yazabilirim. Demek ki benden istenen bu değil. Ya da kitap okumam mı isteniyor desem, yine mantıksız çünkü bütün gün kitap okuyorum. Kalkıp yürüyüşe mi çıkmalıyım o saatte acaba diye düşünüyorum? Gönül ister tabi ama evden çıkamıyorum ki... Bilemedim, yani beni neyin ve neden o saatte ayağa diktiğini. Çok manasız ve sıkıcı bir durum.

Annemin uyku düzeni de benden beter ve bu nedenle artık sabahları  birbirimize ciddi ciddi uyku hikayelerimizi anlatıyoruz, gerçi annem yıllardır anlatır nasıl uyuyamadığını ve biz de Garmin'le çaktırmadan eğleniriz kendisiyle (Gülme komşuna gelir başına). Fakat annemin uyku problemi farklı, o geceleri bir türlü uyuyamıyor, ben ise sabahları. Neyse, umuyorum bu az uykuyla yaşayabilme durumum önümüzdeki aylarda da devam eder de, hareketli yaşamıma geri döndüğüm zaman her günümü dolu dolu yaşarım!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder