4 Ekim 2011 Salı

Ve Perde!

5-6 ay önce kendime bir hedef koydum: yatak odasındaki perdeleri değiştirmek. Sarı, güdük kalmış, ruhsuz perdeler her gün sinirimi bozuyordu çünkü. Ruhu olan perde nasıl olur bilmiyorum ama şöyle pastel renklerde, canlı birşeyler istiyordum. Ve nitekim bu konuda ufak ufak araştırmalara da başladım. Ancak araştırmalara başladıktan sonra kafayı perdelere takmış olmamın çok yanlış olduğunu anladım. Perde seçmenin bu kadar zor olduğunu bilseydim, inanın görmemezlikten gelirdim odadaki perdeleri ya da onları oldukları gibi sevmeye çalışırdım. Ama artık çok geç!



Perde seçmek zor çünkü fiyatlar inanılmaz pahalı, hatta bana göre dudak uçuklatan cinsten. Bir de odanızda bol pencere varsa, şimdiden söyleyeyim ayvayı yediniz. Benim şahsen tecrübe ettiğim en yüksek fiyat, metresi 115 tl olmak üzereydi. Bu metresi 115 tl olan perde de öyle aşık olunacak, ruh, karakter sahibi bir perde değildi bu arada. Ve 6-7 metrelik kumaş almanız gerekiyorsa, tül hariç fiyatı siz hesaplayın artık! İnanılır gibi değil.

Fiyatların yüksekliği dışında bir de seçenekler bence çok zevksiz ve sınırlı. Hep aynı hikaye; sim, yaldız, yanar döner desenler, böyle hışır hışır, insanın içini bir tuhaf yapan, satenimsi kumaşlar ya da düz, parlak renkler veya ağır, kadifemsi kumaşlar, soluk renkler... Bu perdeleri kullanmak için bence insanın evi şöyle ağır bir ev olmalı, ne bileyim böyle kıvrımlı mobilyalar ya da swarovski taşlı yatak başları gerek bu perdeler için.

Bir de perdeciler çok havalılar. Mesela ölçü almak için evinize gelmeye tenezzül etmiyorlar. Dikiş parasını ayrı alıyorlar ve perde kumaşından ufacık bir parça kesip vermiyorlar, hani eve gidince şöyle bir bakın odaya uyuyor mu diye? İndirim derseniz, öyle birşey de yok kitaplarında ve zaten bütün perdeler bir şekilde indirimde.

Kısaca daha önce de dediğim gibi pişmanın kafayı perdelere taktığıma. Halıya filan taksaydım keşke, gider alırdım ucuz birşey. Olur biterdi. Ama olmadı ve ben maalesef perde aramaya devam edeceğim. Yani şu sıralar sevdiğim bir işimin olmaması ve parasızlıktan sonraki en mühim meselem perde seçimi. Parası olmayan bir insan nasıl perde alıyor diye düşünecek olursanız, sponsorum annem tabiki. Acaba perde alacağıma, kendime birşeyler alsam daha mı iyi? Perdeleri değiştireceğim de ne olucak yani? Gerçi evin enerjisini olumlu etkileyip, belki iş bulmamı bile sağlayabilirler. Amannn bilemiyorum işte. Perde için de mi kuantum denesem?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder