30 Eylül 2011 Cuma

Ustalar ile Cikolata

Ilk olarak, maalesef bazi teknik yetersizlikler nedeniyle yazimda turkce karakter kullanamayacagimi bastan belirteyim. Ikinci olarak da, nihayet bloguma yazabildigim ve havalar serin oldugu icin mutlu oldugumu belirteyim. Ohhh be yasasin sonbahar, yasasin gri havalar ve yasasin kot pantolon ya da moda bloggerlarinin tabiriyle jean giyebilmek!

Yazmaya, evdeki tadilat calismalari nedeniyle uzun bir ara vermek zorunda kaldim. Tabiki ustalar elimden netbookumu almadilar ama evdeki kaostan oylesine sinirleim bozuldu ki hic birsey yapamaz hale geldim. Ustalarin yanisira, Garmin'inin de evde ve hasta olmasi, tadilatin tuzu biberi oldu. Ustalar calisirken, cslisirken Garmin'le birlikte salonda hapis hayati surduk. O hem burnunu cekti hem evden issel faaliyetlerini surdurdu. Bense butun gun televizyonun karsisinda abartili sayilarda cikolata tukettim. Mesela bir gun, 5 tane cikolata yedim, bar seklinde olanlardan ve midem hic de rahatsiz olmadi. Ben bu kadar cikolatanin ustune yemek filan yiyemeyecegimi dusunuyordum ama onlari da afiyetle yedim. Televizyonda,bu arada cesit cesit sacma program kesfettim. Mesela 'gelin duymasin' diye bir program var inanilir gibi degil! Bunun yanisira, televizyonda program yapan ve meslegi ask doktorlugu olan bir adamla muserref oldum. Ve tabii yinekendime uygun,para kazanabilecegim bir isim olmadigi icin dertlendim. Nihayetinde ben de pekala ask doktoru olabilirim.

Televizyonun yanisira kendimi moda ve edebiyat dergileriyle oyaladim. Ve nihayet, kendimle ilgili, kendimden nicedir sakladigim bir gercegi, kendime itira ettim. 'Evet edebiyati seviyorum. Ozellikle roman okumaya bayiliyorum ve hic olmasa da birkac sayfa okumadan tek bir gunum gecmiyor. Ama iste o kdar. Daha otesi yok. Yani kalkip edebiyat dunyasi, akimlar, sosyal ve siyasi sorumluluklar uzerine ahkam kesmek, yorum yapmak, sosyal olarak sorumlu olmak istemiyorum, metinlerin alt metinleri, karakteri gelisimi umurumda degil. Okuyorum ve bundan keyif aliyorum ama moda dergilerindeki kadin gibi bir hayat surmek istiyorum. Bilmiyorum, anlatabi.iyor muyum? Aslinda problem iki tarafinda tam hakkini verememem. Yani ne moda ne deedebiyat gurusuyum. Halbuki birinden birinin tam uzmani, piri olsam hersey, mesela blogum bile daha verimli olacak.

Neyse nereden nereye geldim. Unutmadan, 'Ustalar ile Cikolata' deyince, aklima Bulgakov'un 'Usta ile Margarita' adli muthis romani geldi. Okumadiysaniz, muhakkak okuyun ve bu tavsiyeme guvenin derimmm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder