9 Şubat 2011 Çarşamba

Çalışmaya Çalışmak...

İlk olarak dünkü planım patladı. Kayınvalidemde takıldık kaldık ve Garmin'in ablasının evine, planladığım gibi mikrop filan saçamadım. Zaten kızdım kendime sonra, ne mikrop saçması, ne intikamı diye, kimseyi kafaya takmamak ve hayatı geldiği gibi yaşamak lazım.

Bu arada http://www.beyaztavsan.com/ adlı sitedeki "Motivasyon Kazanmak İçin 10 Teknik" adlı adımlar çok hoşuma gitti ve bana umut verdi; birşeylere başlayabilmek ve bitirebilmek adına. Mesela şu sıralar birşeyler yazmaya çalışıyorum ama bazen fena halde kilitlenip kalıyorum. Dün, bütün gün büyük bir anlamsızlık bulutunun içinde geçti. Doğru düzgün yazamadım, hatta okuyamadım bile ve tüm bunları da sigara içmememe bağladım. Ahhh şu zihin yok mu! Beden unutsa bile o unutmuyor! Alakası olmadığını biliyorum tabi, sanki sigara içerken bir sürü roman yazdım da şimdiki kilitlenmemi sigarasızlığıma bağlıyorum. Bu arada dün bir dergide okuduğuma göre, Orhan Kemal, 55 yıllık ömründe tam 27 roman yazmış. Ayrıca bir sürü şiir kitabı ve başka şeyler de yazmış. 55 yılda 27 roman, inanılır gibi değil ve kesinlikle kıskanılası. Ama kıskanmayla vakit kaybetmemek ve sonucu düşünmemek lazım, mühim olan süreçten keyif almak ve yapmak istediğin şeyi yapmak. Herşeyi engelleyen korkular aslında ve korku da bir çeşit bağımlılık aslında. Korkmamak ve ilk adımı atmak lazım, her zaman. Sıkıcı birşey korkmak ayrıca, korkup öylece bekliyoruz.



Şu sıralar Haruki Murakami, Seattle Grace Hastanesi'ndeki doktorlar ve kestanelerle yaşamıma devam ediyorum. Gündüzleri Murakami'yle, geceleri doktorlarla geçiyorum. Kendimi öyle kaptırmışım ki doktorların hayatına önceki gece, Grey's Anatomy'i izlerken evin içinde "biiiiipppp biiippp" diye bir ses duydum ve televizyona bakmaya devam ederek, ciddi ciddi, "Allah Allah acaba kimin çağrı cihazı çalıyor," diye düşündüm. Fakat bu salaklıktan, Allah'tan, çabuk çıktım ve sesin sahibinin kestaneleri pişirdiğim alet olduğunu anladım. Görünen o ki Don Kişot 21. yüzyılda yaşasaydı kendisiyle pek iyi anlaşırdık.

Ve,  http://www.sanatlariayarlamaenstitusu.blogspot.com/ adlı adreste, "Neden roman okuruz?" sorusunu kurcalayan, güzel bir yazı yayınlanmış, tavsiye ederim."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder