14 Kasım 2018 Çarşamba

Günlük

Bir yıldan uzun bir zamandır yazmamışım. Keşke yazsaymışım. Dün yazdıklarıma bakınca olan biteni hatırladım,  iyi geldi. Bari dedim hiçbir şey olmasa da günlük gibi yazayım, kendim için yazayım.

Bugün şaşırtıcı bir biçimde kimseyle programım yoktu. Geçen haftanın dört gününü, birileriyle kahvaltıya gidip çene çalarak geçirince hem baymış hem yorulmuştum. Ye iç, çene çal nereye kadar. Bugün sabah yürüyüş yapıp, saat 9'da eve girince boşluğa düştüm. Dondurulmuş ıspanak, kavurup dondurucuya attığım kıymayla doğramadan yıkamadan ıspanak yemeği yaptım. Yoğurup dondurduğum köfteleri, bir patates doğrayıp pişirdim, bir de karnabaharı haşlayıp yumurta ve peynirle karıştırıp fırına verdim. Sonra fındık, kuru meyve, hurma vb gibi şeyleri rondodan geçirip atıştırmalık birşeyler yaptım. Bir de kısa bir market turu yaptım. Saat 11 oldu. Şaşırdım kaldım çünkü normalde koştura koştura eve gelip, bir yemek yapıp, sonra yine koşa koşa çocukları okuldan almaya gidiyorum. 

Tüm yemek yapma vb evsel işler sırasında "Yasak Elma" adlı saçmalık bana eşlik etti. Hür irademle izlemeyi, daha doğrusu dinlemeyi ben seçtim. Son bölümündeyim bu satırları yazarken. Evde ses olsun diye izliyorum, bir de ben de dizideki kadınlar gibi şöyle hazır cevap olmayı öğrenir miyim diye. O ne laf sokma potansiyeli! 

Tepeden tırnağa saçma sapma bir dizi. Tutulur tarafı yok kesin. Fakat o Halit tiplemesi. O nasıl bir adam nasıl bir baba. Her türlü pislik, aldatma kendisinde ama herkese hayat dersi verme konusunda uzman. Evli olduğu karısını, eski karısıyla aldatıyor; bir taraftan da karısı eskiden bir günlük bir evlilik yapmış diye boşanmaya kalkıyor. Tamam yalan kötü de… Arkadaş sen zaten karını aldatıyorsun. Karısı, bir arkadaşıyla seyahate gitmek istiyor. Halit izin vermiyor. Karısı (Yıldız) "Neden Halit?" diyor. "Çünkü ben böyle istiyorum" diyor. Vay be cevaba gel, adama gel. Tek oğlu kardeşi olacak diye üzülüyor; Halit baba "Oğlum ben hepinizi seviyorum, seveceğim" diye onu rahatlatıyor. Çocuk ama baba Zehra ablama pek bir kötü davranıyorsun demeye getiriyor. Halit hemen açıklama yapıyor; "Zehra'ya öyle davranıyorum, çünkü o hep hata yapıyor" Babaya bak, kocaya bak. Ve bu arada bütün eski eşleri ve başka kadınlar bu adam için ölüp bitiyor. Bu nasıl bir saçmalık yahu? Böyle bir adam parası için sevilse bile bu davranış profiliyle öyle bile sevilmez gibi geliyor bana. Hem parası olup, gayet düzgün olan adamlar da var. Ayrıca para ne ya? Kendimiz kazanalım paramızı (burada kendime de mesaj veriyorum, salaklığımdan çalışmayı bırakmasaydım ahhhh bırakmasaydım). Valla Türk dizisi senaristlerine sesleniyorum; evet dizi süreleri uzun, şartlar ağır, bizim ülkemizde herşey zor zaten ama biraz yabancı dizilere bakın arkadaş. Hadi aklınıza bir fikir gelmedi, bir sürü şahane Türk romanı var, onları uyarlayın. Benim önerim bu. Şu Halit gibi adamları, birbirine laf sokmaktan başka bir işi olmayan  kadınları çıkarın şu ekranlardan. "Yasak Elma" yazmaktan da izlemekten de baydım. "Damızlık Kızın Öyküsü" eşliğinde kahvaltı etmek üzere sanal alemden ayrılıyorum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder